Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2012 16:10 - Собственикът на ‘Софарма’ Огнян Донев проговори: Не съм извършвал геноцид Всичко съм правил за благото на България
Автор: netmonster Категория: Други   
Прочетен: 3578 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 20.01.2014 09:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

 

imageПо-рано тази година срещу известния бизнесмен  Огнян Донев бе повдигнато обвинение за укриване на данъци в особено голям размер.

 

Ден по-късно, милионерът Донев бе пуснат под рекордната за българската правосъдна система гаранция от 500 хиляди лева. Въпреки категоричният му отказ да дава изявления за пресата, докато обвиненията срещу него не бъдат снети, нашият екип успя да се свърже с него и да му зададе няколко въпроса.

 

 

-Господин Донев, как ще коментирате нападките срещу вас и повдигнатите обвинения?

 

- Обвиненията срещо мен са напълно нагласени. Искам да заявя, че с тези "обвинения" съм готов да се изправя пред всеки съд. Просто управляващите решиха също да се включат в бизнеса с лекарствата и явно на ‘високо ниво’ е решено аз да бъда изместен. Изглежда парите, които им давах вече не са им стигали.

 

- Като споменахте лекарствения бизнес, недовоство сред българите предизвикаха разкритията, че нарочно поддържате цените на лекарствата прекалено високи за българския стандарт. А в чужбина са 2-3 пъти по евтини. Според справките, които направи нашият екип примерно за лекарството ‘Карсил’ производствената цена е около 2.50 лв, а се продава по аптеките за 8-9 лева.

 

- Ще ви поправя – производствената цена не е 2.50 лв а 1.50 лв. И ако не бяха ограниченията за максималните цени на лекарствата, крайната цена щеше да бъде много по-висока. Както и на много други лекарства.

 

- Но така много хора, няма да могат да си купуват необходимите лекарства!

 

- Не ме разбирайте погрешно, но това беше заложено в нашата стратегия още като станах изпълнителен директор на ‘Софарма’. Скъпите лекарства ще накарат хората да се замислят за профилактика, за да не боледуват. Това ще спести на здравната каса милиони левове годишно. Идеята беше бавно да се въведе американският модел на здравеопазване. Не се подлъгвайте, болничната помощ и лекарствената политика в Америка нямат нищо общо с това което гледате по филмите. Цените на лекарствата и изобщо на здравеопазването се държат високи и качествено обслужване могат да си позволят само по-богатите, което кара хората да работят повече, да плащат по-големи данъци и да дават повече за лекарства. А тези, които не могат да си го позволят са оставяни на съдбата си.

 

- Не се ли страхувате, че с това си изказване ще предизвикате още недоволсто сред хората?

 

- И какво от това? В България всяко чудо е за три дни. Показаха няколко  репортажа по телевизията, пошумя се една две седмици и нищо. Сега някой да говори за скъпите лекарства ? Никой. Ако не беше алчността на някои политици със стремежа си да налапат по-голямо парче, въобще всичко щеше да бъде забравено.

 

- Но, все пак българският народ умира....

 

- Тези, които са слаби, може и да умрат. Аз не съм жесток и това което правя не е геноцид. По-скоро помагам на природата за естествения подбор. Ще останат силните и така нацията ще стане по-жизненоспособна.

 

-Но Вие правите пари от това.?

 

-Разбира се. Но не  мислете, че съм безчувствен. Просто парите ми помагат да приглуша болката от знанието, че някъде там заради мен умират хора. Да не мислите, че ми е лесно? Това също е работа и някой трябва да я върши.

 

-Нещо за бъдещите ви планове?

- Първо, искам да натрия носовете на някои ‘батковци’ от парламента, като спечеля делата заведени срещу мен. След това с нашите американски партньори имаме схема за изпитване на нови лекарства и ваксини в ромските квартали. Обикновено тестовете за новите разработки траят около 10 години, но тук можем да съкратим периода поне тройно. А после смятам да си взема дълга почивка на Канарските острови.




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: netmonster
Категория: Други
Прочетен: 166969
Постинги: 28
Коментари: 100
Гласове: 55
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930